Nakolannik czyli co poza stewardessą pilot na kolanach mieć powinien

 

nakolannik

Mój wybór padł na nakolannik NavCommu NK-4M.
Pod tym linkiem kryje się opis ze strony producenta a poniżej znajduje się tekst, który napisałem w domowym zaciszu aby nieco przybliżyć użytkowanie wcześniej wspomnianego sprzętu.
Poręczny, składany, wszystko na wygodne rzepy i jeden suwak. Nakolannik jest przystosowany do lotów nocnych poprzez dodanie do niego trójkolorowej latarki (emitowane światło ma kolor zielony, czerwony i biały).
Posiada on jedną kieszonkę zapinaną na rzep. Ciężko powiedzieć co konkretnie można tam schować, ja wcisnąłem tam elektroniczną miarkę/skalówkę o której piszę tutaj.
Na „ściance” obok kieszeni mamy 6 miejsc na różne pisadła, które zabieramy na pokład.
W moim przypadku są to dwa długopisy, dwa ołówki, dwa cienkopisy. Próbowałem wepchnąć tam latarkę jednak idzie do dość opornie,  drugą kwestią jest włączanie się pod naciskiem gumy. Tak więc poprzestałem na przyborach piśmienniczych.

Sama ścianka jest zapinaną na suwak kieszenią do której możemy włożyć dość swobodnie dwie, dwudziestocentymetrowe skalówki.
Ja trzymam tam tylko jedną skalówkę, zapasową, tę główną trzymam, razem z metalową tabliczką*, pod plastikowym trzymadłem na głównej ściance nakolannika.

Skoro już przy tym jesteśmy to opowiem trochę o tabliczce zwanej kipbordem*.
Metalowa, z zatrzaskiem i wytatuowana ważniejszymi przelicznikami.

Mamy tutaj:

  • metry-stopy                                    (od 0 do 10000ft)
  • 1 kilometr – 0,54 NM – 3280 ft
  • km/h – kt                                         (0 – 500 km/h)
  • m/s – ft/min                                   (0 – 2000 ft/min)
  • kg – lb                                                (0 – 160 kg)
  • l – US gal                                          (0 – 200 l)
  • hPa – mmHg                                  (950 – 1040hPa, co dziesięć)
  • ⁰C – ⁰F                                               (-10 – 50 ⁰C)
  • Standard holding pattern        (narysowany)
  • Non standard holding pattern (także rozrysowany)

Zdjęcia nie będę wrzucał gdyż jego jakość mogłaby konkurować o tytuł najbardziej amatorskiej prezentacji produktu (i to w przeciągu całego, ostatniego dziesięciolecia).
Musicie wierzyć mi na słowo, że jest metalowa i są na niej zawarte wszystkie podane przeze mnie informacje.

Idąc dalej, mamy 3, materiałowe kieszenie z plastikowym, przezroczystymi okienkami.
Kieszenie są dwustronne tak więc możemy tam włożyć 6 sztuk papieru drukowanego o wymiarach trochę mniejszych od połowy A4. Kieszonki są połączone z jeszcze jedną, pojedynczą, która posiada rzepy do spięcia tego wszystko z nakolannikiem.
Jako, że nie jest to jedyne miejsce na papiery ja włożyłem tam osiągi poczciwej 152 na której się wożę po niebie oraz częstotliwości i telefony FISów, SARu, Meteo i ASM-3. Poza tym trzymam tutaj też dwie czyste kartki.
Kolejnym punktem wycieczki po nakolannikowej krainie są plastikowe, przezroczyste koszulki w ilości sztuk 3.
Są dość sztywne, trochę większe od poprzednio opisywanych materiałowych i podpinane są czterema.. żabkami (?), które można rozpiąć i, o ile posiadamy dziurkacz, dopiąć sobie kolejne kartki.
Koszulki jakby same wołały o mapy więc uszczęśliwiając je wetknąłem w nie mapki lotnisk po których latam, razem z okolicą. Skorzystałem też z możliwości doczepienia dodatkowego papierowego balastu i dopiąłem w to miejsce pomniejszoną wersję checklist awaryjnych od 152. Całość jest połączona z nakolannikiem rzepem.
Znalazło się też miejsce na kątomierz. Wcisnąłem go razem z kipbordem na główną ściankę nakolannika.
Podsumowując
Nakolannik możemy rozkładać i składać jak nam się tylko podoba, nie zabiera dużo miejsca, ma sporo schowków i miejsc gdzie możemy poumieszczać te bardziej przydatne rzeczy, jak mapki lotniska i te mniej, jak zdjęcia dziewczyn, z którymi spędziliśmy ostatnią noc w danym mieście.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s